بزبز قندی…..چرا نمی خندی

اول- لالا

دیشب خواب جنگ دیدم. آسمون تهران پر از هواپیما بود و بمب هایی که ریخته می شد. دوست داشتنی نبود و توی خواب با خودم گفتم که ای وای این بود اون جنگی که می گفتن؟ صدای نزدیک به واقعیت ترکیدن یک بمب، مقیاس خوبی بود برای درک کلیت فاجعه. بمبی که ترکش هاش ساچمه های بزرگ و براق بود و من سقوط هواپیماها رو همینطور که روی زمین دراز کشیده بودم میدیدم.

همین که از خواب بیدار شدم به این فکر کردم که دیگه هیچ وقت در حالی که گوشه لبم سیگاره و دلم داره قش می ره برای هیجانی که بهم دست داده به کسی نمی گم که : به نظر تو جنگ میشه؟ اگه از این به بعد کسی رو ببینم که با بی حسی و غصاوتی که از روشن بینیش ! میاد نظر می ده که: خوب بالاخره این مردم حقشونه و اینا… با مشت می زنم تو دماغش

دوم- کلامی چند با دوستان» باز فکر»

[ تالار شهر، نور بر روی تریبون متمرکزاست، حاضرین با لباس های متفاوت و دامن های گل گلی نشسته اند]

عزیزان…خانم ها و آقایان…هنرمندان و طبقه اندیشمند گرامی. ما فهمیده ایم که شما آی-کیو تون بالاست، خیلی روشن فکرهستید و منطق رو می فهمید ! و از این امر خوشحالیم. موشکافانه با مسائل برخورد می کنید و بارها مشاهده کرده ایم که هر نکته ای که حاوی مفهومی هر چند کوچک باشه، از چشمان تیزبینتون دور نمی مونه !

من دریافتم که با دنیای سینما آشنایی کافی دارید و شما هم همون قدر می دونید که فینچر و کوبریک و گودار و چندتای دیگه! این برای کشور ماما متوجه شدیم که شما چقدر خوب موسیقی رو می فهمید و داشتن آرشیوهای غنی بیانگر فهم عمیق شما از موسیقی روز دنیاست. من حتی از تسلط شما بر ادبیات معاصر جهان هم باخبرم

ما بر آن شدیم که از تحلیل های سیاسی عمیقی که شما ارائه دهنده آنها هستید قدردانی کنیم و در تعجبم که شما چطور به تنهایی چنین نتایجی حاصل فرمودید؟ و به عقیده من شما بهترین هستید و لیاقت این رو دارید که امیر کاستاریکا جای خود رو به شما بده و بالاخره وقت هنرنمایی شما هم فرابرسه!

خبر جالب اینکه قباله هنرهای ذکر شده رو به اسم شما منتشر کردم! که تقدیم حضورتون می کنم:

از این پس نمایندگی انحصاری هنر هفتم-سینما داده می شود به آقای ………
قباله هنرهمیشه رو به اوج ادبیات در انحصار خانم ……
در زمینه آی-تی نیز چون آقای مهندس ….. نتونستن تشریف بیارن، قباله رو تقدیم می کنیم به مادر گرامیشون!
نمایندگی مادام العمر طراحی، خلاقیت و دیزاین به خانم ………
لقب «مادر انیمیشن» به خانم …….
لقب » پدر فلسفه» به آقای …….
لقب » پدر عکس» به آقای ……
لقب «پدر تحلیل» به آقای ……

به هر حال با توجه به «همه چیز تمومی» شما، می خوام ازحضار محترم خواهش کنم آتیش سیگاراشون رو روی زمین نریزن و اون جوینت روشنی که داره دست به دست می چرخه رو به سالن بقل انتقال بدن تا دیگر هم وطن های ما هم بتونن چنین قله های رفیعی رو چون شما دوستان عزیز فتح کنن. با تشکر از حضور همیشه سبزشما

بیایید انسان باشیم

4 Responses to بزبز قندی…..چرا نمی خندی

  1. samad says:

    در مورد دوم:
    موافقم، کلن اداعاهای ما مثل حرف های رییس جمهورمون شده، به هرحال ظاهرن همه در یک فضا شکل گرفتیم… گنده گوزی ها و لاف ها مون هم خیلی شبیه هم شده، یک «احمدی نژاد درونی» توی همه ما هست… درست نگاه کنیم پیداش می کنیم

    ولی در مورد اول: زندگی در ترس بدترین چیزیه که حتا توهمش هم می تونه زندگی آدم رو به {..} بده

  2. aboozar( sheykhe shaltook)adamozele says:

    shahab kheyli namardi age yeki az in ghavaleharo be nam man nazade bashi.(che joori mishe sedaye ghahghahamo montaghel konam?)

  3. Pegah says:

    bebinam in hamoon khabie ke manam toosh boodam?……dar zemn shooma emrooz hooshe balatoonoo neshoon dadin too daftar ba avoordan e daftare sabz e karetoon;D

  4. golrokh nafisi says:

    man daghighan nafahmidam be ki ridi?.. doost ya doshamn?

پاسخی بگذارید

