رفتن به قصد رفتن چیز دیگریست

همیشه به نظرم می‌رسد اگر آنجایی که هستم نباشم حالم بهتر می‌شود و این مسئله جابجا شدن موضوعی است که تا پایان زندگی روح مرا به خود مشغول می‌دارد
این جمله از شارل بودلر اونقدر برای من قابل درک بود که نیاز به نوشتن پیدا کردم. دلم خواست زنده بود و من بقلش می‌کردم و بخاطر گفتن این حرف و راحت کردن من از ناتوانی بیانش به یک شام رویایی دعوتش می‌کردم
زندگی بیمارستانی است که در آن هر بیمار آرزوی جایگزین کردن تختش را دارد. این یکی می خواهد جلوی رادیاتور رنج بکشد و
آن دیگری تصور می‌کند اکر کنار پنجره باشد سریع‌تر بهبود می‌یابد
ارابه مرا با خود ببر، مرا از این مکان بربا
مرا به دورها و دورها ببر. اینجا گِل زمین از اشک ماست
در زندگی انسان لحظات اندکی به اندازه دقایقی که هواپیمایی اوج می‌گیرد رهایی بخش است. افقی بی‌نهایت که به رویمان گشوده‌می‌شود و لذتی روانی که تصور کنیم ما نیز توانسته‌ایم از آنچه که اکنون بر بالای سرمان سنگینی می‌کند فراتر برویم. و دیدن از بالا. جاده ها که برای پرهیز از تپه‌ها آنها را دور می‌زنند، رد پای مارپیچی رودخانه‌های خشک شده، سایه هایی که همه رو به یک سو دارند و شبکه های منظم همه چیز. چرا درباره ابرهایی که از این بالا دیده می‌شوند حرف زیادی نمی‌گویند؟ برای کسی جذاب نیست که از کنار انبوهی جزیره های پشمک شکل ابر بگذرد؟ کسی به نظرش نیامده که این ابرها می‌توانند جایگاه فرشته‌ای از تابلوهای دلا فرانچسکا باشند؟ دیدن دنیایی که در آن زیست می‌کنیم و هرگز آنرا نمی‌بینیم
بگو ببینم، ای مرد رازآمیز چه کسی را بیش از همه دوست می‌داری؟
پدرت، مادرت، خواهرت یا برادرت؟
نه پدر دارم، نه مادر، نه خواهر نه برادر.
دوستانت؟
واژه‌ای را که می‌گویی، هرگز نشناخته‌ام
زیبایی؟
با تمام قلب دوستش می‌داشتم اگر الهه‌ای نامیرا بود
وطنت؟
نمی‌دانم کجاست؟
پس عاشق چه هستی ای بیگانه غریب؟
من بر ابرها عاشقم…ابرهای گذرا…آنجا…آنجا…آن ابرهای دلربا
Charles Baudelaire
3 Responses to رفتن به قصد رفتن چیز دیگریست

  1. Rayhaneh says:

    jomleye avale blogeto kheili doost dashtam. kheili khoob bood 🙂 khoobi rasti khodet? che khabara ?

  2. Ali M says:

    زیبا بود. منم می خوام بودلر رو به شام دعوت کنم

  3. maryam says:

    منم ميام شام باهاش بيرون

پاسخی بگذارید

