شهید

روی پاش نشسته بودم و نگاش می کردم. فقط یک بار وقتی ۵ سالم بود. اورکت سبز و ریش و لبخند. شهید شد. شهید بازی کردم و رژه رفتم. تفنگ بازی که می کردم شهید می شدم و بلند می شدم و باز شهید می شدم. من از آن ها پسرانگی ام را گرفته ام. من دیده بان را دیده ام و صدای پوتینش را فهمیده ام. بچه های جبهه را دوست داشتم. شهید، فامیل من است، دوست برادرم است، همسایه است، در و پنجره ساز سر خیابانمان است، پدر هم کلاسی ام است

.

من با شهید بزرگ شده ام. با لبخندش خوبم . می فهمم چه می گوید. رای او را هم دزدیده بودند. منی که شلوار آمریکایی می پوشم هم می دانم که شهیدان ایران در طول جنگ، از پشت تیر خورده اند. آن ها شهیدند چون برای شهید بودن به دفاع رفته بودند. برای خوبی جنگیدند حتی اگر جنگ میان خوبی و بدی نبود. جنگ مردم را می کشت. مردم، مردم را می کشند. به نام خدا. همان طور که مردم را  در خیابان می کشند به نام شهیدان. خدا بزرگ است. شهیدان خوب اند. جنگ بد است و آنکه جنگ را ادامه می دهد و آن را به نام خدا می زند خائن است. آنکه به اسم خدا جنگ را ادامه می دهد و از دشمن اسلحه می خرد و به رزمندگانش نمی گوید، خائن است. آنکه راه خدای جوانانش را از روی میدان های مین می گذراند، خائن است. آنکه صدای مردم را می دزدد، خائن است. کافر است. شیطان است. جهنم است

.

همسر محترم شهید باکری! در همان سال ها که عزیزانتان در حال مخلصانه جنگیدن بر مبنای نیت پاکشان بوده اند، همین رفتارها و حتی بدتر از این رفتارها با مردم می شده است. این که می بینید با شما می کنند زبانه همان آتش سیاهی است که مدت ها می سوزانده اند. شما از مردمید

.

آقایی که این وبلاگ را فیلتر کردی و شاید از موسوی و کروبی و خاتمی و ما سوسول ها بیزاری! بحث خوب بودن ما و بد بودن شما نیست. بحث خیانت است به خون مردم. بحث خیانت به خوبی است و خدمت به بدی. مسلمان، به گوسپند قربانی هم آب می دهد. بحث چیزهای ساده تری از انتخابات و سیاست و اصلاح طلب و ارزشی و بسیجی و حزب اللهی است. بحث خیانت به ایمان مردم است. بد داستان من تو نیستی. بد داستان من، خیانت است. خیانت است که بد است. خیانت یک لحظه اتفاق می افتد. جایی یا لحظه ای که دیگر باید آدم تکلیفش را با خودش و دنیا روشن کند. تاخیر موجب خیانت می شود. جایی باید انتخاب کرد که باید خائن بود یا نبود. تو کدام را انتخاب می کنی؟

.

پاسخی بگذارید

